My Little Pony Vennskap er ren magi Wiki
Advertisement
Sunny Starscout
Sunny Starscout ID How-To's.webp
Sunny Starscout
Type Jordponni & Alicorn (med Samholdkrystaller)
Kjønn Kvinne
Okkupasjon Smoothie skaper
Mer info
Øyne Moderat akvamarin
Manke Moderat rosa og heliotrop
Pels Strålende tangelo med lys brungrå fetlocks
Søtmerke
Tre rosa stjerneskudd med grønn strek
Stemme Vanessa Hudgens (Engelsk, filmen)
Jenna Warren (Engelsk, serien)
Mary Nakhoul (Arabisk)
Mateja Majerle (Kroatisk)
Vendula Příhodová (Tsjekkisk)
Mira Andrea Balloli (Dansk)
Isabel Commandeur (Nederlandsk)
Maija Lang (Finsk)
Sofia Atman (Fransk, trailer)
Cerise Calixte (Fransk, filmen)
Laura Elßel (Tysk)
Anni C. Salander (Tysk, ung)
Elena Delakoura (Gresk)
Alona Alexander (Hebraisk)
Surbhi Sribastava (Hindi)
Zsanett Czető (Ungarsk)
Nurul Ulfah (Indonesisk)
Giulia Maniglio (Italiensk)
Takai Mizuno (Japansk)
Izwanna Sulaiman (Malayisk)
Marion Ravn (Norsk)
Marta Burdynowicz (Polsk)
Victória Kühl (Brasiliansk Portugisisk)
Raíssa Bueno (Brasiliansk Portugisisk, ung)
Sissi Martins (Europeisk Portugisisk)
Nicol Rădulescu (Rumensk)
Mariya Ivashchenko (Russisk)
Leslie Gil (Latinamerikansk Spansk, trailer)
Belinda Peregrín (Latinamerikansk Spansk, filmen)
Nerea Alfonso (Europeisk Spansk)
Elsa Fryklund (Svensk)
Cansın Açar (Tyrkisk)
Maryna Loktionova (Ukrainsk)
Sangstemme Anni Kajos (Finsk)
Viktória Békefi (Ungarsk)
Alesia Dhana (Malayisk)

Sunny Starscout er den sentrale hovedpersonen i My Little Pony Generasjon 5 filmen My Little Pony: A New Generation. Hun er en Jordponni bosatt i Maretime Bay som drømmer om å gjøre verden til et bedre sted og bringe magi og harmoni tilbake til Equestria etter at den forsvant for lenge siden.

Hun blir noen ganger kalt Sunny Starshine i filmen[note 1]  og beskrevet som "den nye prinsessen av Equestria" i noen tredjepartsvarer.

Utvikling og design[]

Sunnys originale design av Lea Dabssi.

Sunny Starscout ble designet av kunstneren Lea Dabssi. I løpet av filmens konseptfase ble Sunny kjent som ganske enkelt "Utforskeren" før hun ble kalt "Juni" og hadde en interesse for mekaniske ting. Hennes første design var inspirert av unge Ellie Fredricksen fra Pixar-filmen Up.

Hasbro arkiverte et varemerke for navnet "Sunny Starscout" til USAs patent- og varemerkekontor 25. februar 2021.

Skildring i En ny generasjon[]

Sunny ser seg rundt med et fantastisk horn.

I filmen My Little Pony: A New Generation, fremstår Sunny først som et hoppeføll, etter å ha vokst opp med historier om Twilight Sparkle og vennene hennes som sprer vennskap og harmoni i eldgamle Equestria. Hun drømmer om en dag å møte og bli venn med en enhjørning og en pegasus, selv om hennes andre jordponnier ser på de andre ponnirasene som fiender.

År senere, etter at faren hennes Argyle Starshine har gått bort, jobber Sunny som smoothieselger i Maretime Bay og prøver å spre budskapet om vennskap og ponnienhet til andre jordponnier, selv om ordene hennes vanligvis ignoreres. Når enhjørningen Izzy Moonbow besøker Maretime Bay en dag og forårsaker panikk i hele byen, gjemmer Sunny henne hjemme hos fyrtårnet, til irritasjon for barndomsvenninnen og sheriffen i Maretime Bay Hitch Trailblazer. Etter å ha fått vite at enhjørninger ikke har noen magi, slår Sunny seg sammen med Izzy for å finne svar i Pegasus-byen Zephyr Heights.

Når de ankommer Zephyr Heights, blir Sunny og Izzy fengslet, men snart frigjort av kronprinsesse Zipp Storm, som avslører at Pegasi heller ikke har magi og tror årsaken til dette er separasjonen av to magiske krystaller. Med Zipps hjelp stjeler Sunny og Izzy Pegasus-krystallen fra kronen til Zipps mor Queen Haven og ender i prosessen med å rekruttere Zipps søster Pipp Petals samt den i henhold til Hitch i deres søken etter å bringe magien tilbake til Equestria.

I Izzys hjemby Bridlewood anskaffer Sunny og vennene hennes Unicorn Crystal fra Alphabittle, men ingenting skjer når de to krystallene slås sammen. Sunny vender tilbake til Maretime Bay i fortvilelse og oppdager eksistensen av en tredje krystall blant farens gamle eiendeler, og i hennes forsøk på å slutte seg til vennene hennes, blir hun revet med i et destruktivt komplott for å føre krig mot enhjørninger og Pegasi orkestrert av Hitchs overivrige stedfortreder Sprout.

Etter ødeleggelsene som Sprout forårsaker, oppfordrer Sunny de adskilte ponniløpene til å komme sammen som venner igjen. Når de gjør det, aktiveres krystallene, noe som får Sunny til å forvandle seg til en Alicorn, og magien vender tilbake til Equestria.

Skildring i Make Your Mark[]

Sunny i Make Your Mark

I den timelange spesialen My Little Pony: Make Your Mark, som finner sted måneder etter hendelsene i A New Generation, bor Sunny og vennene hennes lykkelig i Maretime Bay, med alle tre ponniløpene som bor sammen . Sunny klarer imidlertid ikke å kontrollere Alicorn-formen sin, og forvandler seg ofte uten å mene det.

Når spenningen begynner å bygge seg opp mellom de tre løpene, jobber Sunny og vennene hennes for å sikre at de alle er inkludert i den kommende Maretime Bay Day-feiringen. Når spenningen når kokepunktet og magien går i hop, klarer Sunny endelig å aktivere Alicorn-formen sin for å redde en jordponni Posey Bloom og en Pegasus Windy.

Andre skildringer[]

Sunny Starscout er omtalt i filmens boktilpasninger, inkludert My Little Pony: A New Adventure, My Little Pony: Ponies Unite, My Little Pony Annual 2022, og My Little Pony: Story of filmen. Sunny er også med i bildeboken My Little Pony: Sunny's Day.

Sunny Starscout dukker opp i den 2D-animerte YouTube-nettserien My Little Pony: Tell Your Tale, som er satt etter hendelsene i A New Generation. Sunny vil ikke dukke opp med hornet eller vingene, men hun beholder regnbuehøydepunktene i manken som på magisk vis dukket opp på slutten av filmen. Sunny dukker også opp i den CGI-animerte Netflix-spesialen My Little Pony: Make Your Mark, i tillegg til tre planlagte påfølgende Netflix-spesialer, og en relatert, pågående Netflix original animasjonsserie. I tillegg vil Sunny være med i den kommende tegneserieserien My Little Pony, utgitt av IDW Publishing, og vil være hovedpersonen i det kommende videospillet A Maretime Bay Adventure.

Handelsvarer[]

Crystal Adventure Sunny Starscout.

Leker fra Sunny Starscout inkluderer den leddede 3-tommers Crystal Adventure Sunny Starscout og Mix and Make Sunny Starscout-figurer og den 6-tommers Rainbow Reveal Sunny Starscout-figuren, som hver kommer med sitt eget tilbehør. Den elektroniske 9-tommers Sing 'N Skate Sunny Starscout-leketøyet synger et utdrag av sangen Det skal bli min dag og kommer med en trådløs mikrofon. Det 12-tommers børstbare Styling Head Sunny Starscout-leketøyet kommer med stylingtilbehør. Sunny Starscout Movie Magic Playset kommer med en 3-tommers Sunny-figur og tilbehør. 3-tommers Sunny-figurer er også en del av Movie Friends and Best Movie Friends-lekelinjene, og inkludert i settene 2021 Unicorn Party Celebration og Royal Gala Collection, en 6-tommers Sunny-figur er inkludert i Shining Adventures Collection-settet, en 8-tommers børstbar Sunny-figur er en del av Mega Movie Friends-leketøylinjen, og minifigurer av Sunny er inkludert i settene Snow Party Countdown, Friendship Shine Collection og Mini World Magic Mini Equestria Collection.

Personlighet[]

MLP G5 Hasbro website - Sunny Starscout profile.webp
Sunny blir fremstilt som en veldig optimistisk og lysøyd ponni. Etter å ha vokst opp med faren Argyles historier om Twilight Sparkle, verdsetter hun ideen om vennskap mellom alle ponnier og holder den i høyeste aktelse, til tross for hva hennes jevnaldrende lærer og tror. Det er denne troen hennes som fremmedgjør henne fra de andre jordponniene (bortsett fra Hitch) og gjør at hun ofte får problemer rundt Maretime Bay (mest på grunn av at hun ikke tenker gjennom ting). Sunny er også en veldig nysgjerrig type, vist å bombardere enhjørninger og Pegasi med spørsmål når hun møter dem for første gang.

Til tross for sin tro på ponnienhet, kan ikke Sunny la være å tro at noen av tingene jordponnier hevder om enhjørninger og Pegasi er sanne (for eksempel at enhjørninger kan lese tanker). Å møte de nye vennene hennes fraråder henne raskt disse forestillingene.

Offisiell beskrivelse[]

  • Nysgjerrig
  • Eventyrlysten
  • Håpefull

"Sunny er en jordponni som bor i Maretime Bay. Hun er fast bestemt på å gjøre verden til et bedre sted og er kjent for å lage de beste smoothiene en ponni kan finne i Maretime Bay. Hun står alltid opp for det hun tror på og elsker å gå på rulleskøyter inn i nye eventyr. Drømmen hennes er å bringe magi og harmoni tilbake til Equestria, og sørge for at det forblir!

Sitater[]

Her er ingen sitater :)

Galleri[]

Mal:Gallery page

Notater[]

  1. Avisartikkelen fra Mare-Times i løpet av "Fare, Fare" lyder "Hjelpte Sunny Starshine enhjørningen å rømme?"

Mal:Characters

Advertisement