FANDOM

Cozy Glow (z ang. cozy – przytulny/wygodny, glow poświata/łuna) — pegaz, postać epizodyczna. Uczyła się w Szkole Przyjaźni z pomocą Znaczkowej Ligi. Debiutuje w odcinku "Nowe w szkole".

Wygląd

Cozy Glow jest klaczką o jasnoróżowej sierści, grzywie i ogonie z loczkami, w dwóch odcieniach niebieskiego i brązowych oczach. Grzywa i ogon Cozy są przewiązane kremowymi wstążkami. Na policzkach klaczki widnieją białe piegi, a jej znaczkiem jest szachowa wieża.

Jest inspirowana postacią aktorki Shirley Temple. Wygląd klaczy zaprojektowali Kora Kosicka i Matt Herring[1].

Charakter

Cozy jest nieśmiała, delikatna i niepewna. Boi się rozmawiać z nieznajomymi kucykami. Ma także problemy ze zrozumieniem przyjaźni, przez co zmaga się z trudnościami w Szkole Przyjaźni. Jednak gdy już znajdzie przyjaciół, stara się zrobić dla nich coś dobrego, choć nie zawsze robi to we właściwy sposób. Jest także trochę płaczliwa, gdy spotyka ją jakiś problem.

W odcinku dwuczęściowym Szkoła w opałach klaczka pokazuje swoje drugie oblicze. Jest ona niemiła i oziębła dla wszystkich stworzeń oraz nie bierze pod uwagę niczego co nauczyła się w Szkole Przyjaźni. Ponadto uważa ona, że sensem przyjaźni jest posiadanie jak największej jej ilości i uznaje ją raczej za rzecz, którą można zdobyć niż uczucia i wspomnienia. Zamierza władać Szkołą Przyjaźni, gdyż jej nadrzędnym celem jest posiadanie więcej przyjaciół niż sama Księżniczka Przyjaźni i wykorzystywanie tej mocy i potęgę, gdyż tylko takie widzi z niej plusy. Na szczęście jej plany uwięzienia wszystkich stworzeń w Equestrii kończą się fiaskiem, za co zostaje zamknięta w Tartarze.

Przedstawienie w serii

Cozy Glow występuje po pierwszy w odcinku "Nowe w szkole". Poznajemy ją gdy płacze niedaleko domku klubowego Znaczkowej Ligi. Podczas rozmowy z jej członkiniami (Scootaloo, Apple Bloom i Sweetie Belle) wyjawia, że niedawno przeprowadziła się do Ponyville, by uczyć się w Szkole Przyjaźni, ma problemy z nauką przyjaźni oraz boi się rozmawiać z kucykami, których jeszcze nie zna. Znaczkowa Liga oferuje klaczce pomoc przy jej pracy domowej polegającej na zrobieniu czegoś miłego dla trzech kucyków, Bon Bon, Big Macintosha i pani Cake.

Najpierw Scootaloo zapoznaje Cozy z Bon Bon i naprowadza ją na rozwiązanie problemu klaczy, bowiem Bon Bon kupiła sobie kaktus, który kłuł jej twarz podczas niesienia do domu. Cozy daje klaczy kask Scootaloo i zakrywa nim kaktus oraz jego kolce, a Bon Bon jest wdzięczna za pomoc. Następnie Cozy razem z Apple Bloom wyręcza Big Macintosha w jego obowiązkach przy zbiorze jabłek, by mógł szybciej spotkać się ze swoją dziewczyną, Sugar Belle. Ostatnim zadaniem dla Cozy, jest posortowanie kolorowych posypek do ciast do osobnych zbiorniczków, by pani Cake mogła wybrać kolor posypki, zamiast używać wszystkich na raz. Tym razem pomogła jej Sweetie Belle. Chociaż pani Cake i tak używa wszystkich kolorów posypki do dekoracji ciasta i wysiłek Cozy, i Sweetie Belle poszedł po części na marne, to właścicielka cukierni polubiła ich prezent i to się liczyło.

Cozy Glow otrzymała wysoką ocenę za swoją pracę domową, ale Liga pomaga jej też przygotować się do ważnego testu. Z ich pomocą klaczka poznaje sztukę dzielenia się jedzeniem na pikniku, uczy się śmiać z własnych błędów przy malowaniu stodoły, dostaje lekcję szczerości, gdy próbuje schować rozsypaną przez siebie karmę dla zwierząt pod dywan oraz uczy się dobroci, pomagając Pipsqueakowi zdobyć porwany przez wiatr latawiec. Choć na początku Cozy myli podstawowe filary przyjaźni, to z czasem nabiera w nich wprawy. Jednak mimo tych wysiłków Cozy nie zdaje testu, a wręcz wypada na nim wyjątkowo źle i Twilight Sparkle wzywa Ligę na rozmowę, ponieważ uważa, że jej członkinie specjalnie udzielały złych lekcji Cozy Glow. Znaczkowa Liga zostaje za to ukarana, a Cozy czuje się winna. Wyjaśnia potem szkolnej pedagog, Starlight Glimmer, że specjalnie źle odpowiadała na teście, by Twilight uznała, że Liga nie zna przyjaźni zbyt dobrze, nie umieją jej nauczać i muszą chodzić do Szkoły Przyjaźni, a na tym właśnie zależało członkiniom Ligi. Starlight przyznaje, że choć Cozy miała dobre intencje, to jej plan nie był odpowiedni. Później Liga zostaje wezwana ponownie do Szkoły Przyjaźni, gdzie Cozy tłumaczy wszystkim co zrobiła, przeprasza i sprawa zostaje załatwiona. Na dodatek członkinie Ligi otrzymują honorowe dyplomy za ukończenie programu nauczania magii przyjaźni, ponieważ znają się na niej tak dobrze. Zostają także przyjęte do Szkoły Przyjaźni, nie jako uczennice, tylko jako dodatkowe nauczycielki i wychowawczynie i od razu udają się z Cozy Glow na jej kolejne korepetycje z przyjaźni.

Przypisy

  1. Twitter.com, Jim Miller
Młoda szóstka/
(Young Six)
SilverstreamSmolderOcelkaGallusSandbarYona
Pozostałe kucyki
(ziemskie kucyki)
Pozostałe kucyki
(pegazy)
Główni antagoniści Nightmare MoonDiscordKrólowa ChrysalisKról SombraLord TirekStarlight GlimmerCozy GlowGrogar

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Cozy Glow

  • Jak waszym zdaniem będzie wyglądać koniec?

    16 wiadomości
    • Starlight Glimmer powinna być alikornem. W końcu to taka spokojna i opanowana klacz. A mówiąc serio to powinni zrobić takiego pranka gd...
    • Z tym końcem to zapewne już niedługo się dowiemy. Być może już ostatnie 2 odcinki będą 9 sierpnia jako, że Chiny wypuszczają po 2 odcinki co piątek.
  • Sunset Shimmer powinna zostać psychologiem Cozy Glow

    3 wiadomości
    • W sumie racja, ale niektórzy antagoniści wolą pozostać nadal czarnymi charakterami, jak np Chrysalis. 
    • Tak ale wziąłem pod uwagę że Cozy Glow jest dzieckiem a mimo to została potraktowana jak dorosła co pozwala mi myśleć ...