FANDOM

Mistmane (ang mist - mgła, mane - grzywa) — jednorożec, klacz, postać z jednej z equestriańskich legend, a także jeden z Filarów Equestrii reprezentujący Element Piękna (jej atrybut to zaczarowany kwiat). Pojawia się po raz pierwszy w odcinku "Opowieści przy ognisku" oraz w czwartym numerze komiksowej serii My Little Pony: Legends of Magic. Następnie występuje w dwóch częściach odcinka "Kucyk Ciemności".

Wygląd

Mistmane jest klaczą, która oddała swoje piękno dla dobra innych. Przed przemianą, była pięknym jednorożcem o liliowej sierści przechodzącej w biel na końcówce rogu, uszach oraz nogach. Posiadała falującą (niczym u księżniczek Luny i Celestii w kilku odcieniach morskiego i turkusowego. Jej oczy miały niebieski kolor. Jej sylwetka była dostojna i smukła. Jej strój to niebieska bluzka ozdobiona kokardą. Posiada także ciemnoróżowy cień do powiek.

Gdy Mistmane oddała swój piękny wygląd za pomocą czaru jej skóra stała się pomarszczona, kolana bardziej widoczne oraz uszu oklapnięte. Kolory sierści i grzywy przybrały ciemniejszy, sprany odcień. Jej grzywa i ogon wciąż posiadają swoją zdolność falowania.

Charakter

Mistmane jest dzielną i bardzo szczodrą klaczą. Potrafiła obronić swoich bliskich przez złym traktowaniem i ponad wszystko chciała dawać im co najlepsze. Pragnęła dawać im radość i uśmiech, więc potrafiła dokonać wielkiego, niesamolubnego poświęcenia swojego własnego wyglądu.

Przedstawienie w serii

Mistmane zostaje wspomniana przez Sunbursta w odcinku Kryształowanie część 2 (w polskiej wersji językowej została omyłkowo wspomniana jako ogier). Jej o niej mowa jako autorce zaklęcia zwanego Dar Przyjaźni Mistmane (oryg. Mistmane's Material Amity).

Klacz debiutuje w odcinku "Opowieści przy ognisku" w legendzie opowiadanej przez Rarity. W tej historii klacz była znana ze swej dobroci i urody. Jako utalentowana czarodziejka zostaje wysłana do najlepszej szkoły magii. Ponieważ otrzymała od swoich bliskich tyle miłości i atencji jej najbliższa przyjaciółka, Sable Spirit stała się zazdrosna. Podczas studiów Mistmane dowiaduje się, że Sable Spirit została cesarzową ich osady. Gdy klacz wraca do domu zastaje tam zniszczony, pozbawiony piękna obraz. Okazuje się, że nowa cesarzowa wykorzystywała mieszkańców do ciężkiej pracy nad jej pałacem. Mistmane idzie spotkać się ze starą przyjaciółką. Ta jej na nią zła i wyjawia, że rzuciła na siebie czar, by stać się piękniejszą, lecz dało to odwrotny skutek i Sable Spirit wygląda okropnie. Zarzuca Mistmane, że to wszystko jej wina. Klacze zaczynają walczyć przy pomocy wyczarowanych smoków. Mistmane wygrywa, lecz czuje, że może zrobić dla swoich bliskich i Sable coś więcej. Zasadza w osadzie kwiat do którego oddała całą swoją urodę. Piękno klaczy przeszło przez kwiat na całą wioskę i Sable Spirit. Ta poruszona poświęceniem przyjaciółki przeprasza za swoje czyny i zostaje dobrą władczynią. Mistmane resztę swojego życia poświęca na rozsiewanie dookoła piękna i radości.

Mistmane pojawia się własnej osobie w obu częściach odcinka "Kucyk Ciemności". Zostaje wtedy wyjawione, że klacz razem z Rockhoofem, Flashem Magnusem, Meadowbrook, Somnambulą i Star Swirlem Brodatym należy do grupy zwanej Filarami Equestrii, która chroniła Equestrię przed powstaniem Klejnotów Harmonii, które zostały także przez nich zapoczątkowane. Zostaje wtedy uwolniona z międzyczasowej otchłani w której dobrowolnie zamknęła się z pozostałymi Filarami oraz Kucykiem Ciemności, by uchronić Equestrię przed wpływem tego złego kucyka. Twilight Sparkle wraz z przyjaciółkami, Sunburstem oraz Starlight Glimmer uwalniają Filary, ale razem z nimi na wolność zostaje wypuszczony także Kucyk Ciemności i zamierza zgasić wszelkie światło w krainie kucyków oraz zniszczyć wszystko to, co piękne.

Razem Filary oraz przedstawicielki Klejnotów Harmonii przywracają światło w miejscach zaatakowanych przez mrocznego przeciwnika. Następnie w zamku Twilight wszystkie kucyki próbują znaleźć zaklęcie, które wypędzi Kucyka Ciemności do innego wymiaru. Wkrótce Twilight tworzy takie zaklęcie, więc Filary zgadzają się go użyć. Wyruszają na spotkanie z mrocznym kucykiem w Kotlinie Cienia. Tam aktywują wszystkie Klejnoty Harmonii (te dawne i obecne) chcąc zasilić zaklęcie i już prawie udaje im się wepchnąć przeciwnika do portalu, ale okazuje się, że w Kucyku Ciemności wciąż żyje dawny przyjaciel Filarów, Stygian. Twilight i Starlight rozmawiają z nim i wyjaśniając dawne nieporozumienie przez które Stygian przestał przyjaźnić się z Filarami i pochłonął go mrok. Razem wszyscy przedstawiciele Elementów Harmoni ratują Stygiana, wypędzają jego mroczną formę do innego wymiaru i odnawiają swą przyjaźń. Po wizycie u księżniczek Celestii i Luny Filary postanawiają zostać w Equestrii i zobaczyć jak zmieniła się ona przez tysiąc lat od ich zniknięcia.

Przedstawienie w komiksach

Mistame jest także bohaterką trzeciego numeru z serii komiksów wydanych przez IDW nazwanej My Little Pony: Legends of Magic. W tym numerze Stygiansanych przez Star Swirla Brodatego. W tym czasie budowany jest zamek dla księżniczek Celestii i Luny. Mistmane dowiaduje się, ze budowa jest zakłócana. Gdy klacz bada sprawę, trafia na młodą księżniczkę Lunę.

Mistmane i Luna odkrywają, że budowa zamku jest sabotażowana przez zwierzęta, którym nowa konstrukcja zagraża ich leśnym domom. Z pomocą Mistmane, Luna uczy się lepiej dogadywać ze zwierzętami i osiągnąć kompromis.

Ciekawostki

  • Mistmane, jej rodzina i przyjaciele są jednorożcami wyróżniającymi się dłuższymi, zakrzywionymi do tyłu rogami oraz dłuższymi i bardziej szpiczastymi uszami. Jest to prawdopodobnie po prostu inna odmiana innych, dobrze znanych do tej pory, jednorożców. Za to ich ubiór, kultura i budowle przypominają kulturę pochodzącą z rejonów wschodniej Azji.
Młoda szóstka/
(Young Six)
SilverstreamSmolderOcelkaGallusSandbarYona
Pozostałe kucyki
(ziemskie kucyki)
Pozostałe kucyki
(pegazy)
Główni antagoniści Nightmare MoonDiscordKrólowa ChrysalisKról SombraLord TirekStarlight GlimmerCozy GlowGrogar

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Mistmane

  • Sombra i Mistmane

    2 wiadomości
    • Mam taką teorię mego autorstwa że Sombra i Mistmane należą do tego samego gatunku. Dowodem tego jest wykrzywiony róg.  Uwaga! Za...
    • Nie byłbym pewien, że są jakimś odrebnym gatunkiem. Według mnie może mieć to zwiazek z tym, że te kucyki są dojść stare jeśli patrz...