FANDOM

Logo Pony Life
My Little Pony: Pony Life – irlandzki serial animowany z 2020 roku, przedstawiający codzienne życie szóstki kucyków. Ich przygody są czasami urozmaicane przez magiczne eliksiry. Składa się z krótkich, około 10-minutowych odcinków podzielonych na dwie części; w zależności od odcinka mogą one opowiadać tę samą historię, bądź zupełnie inną.

Serial zapożycza elementy z poprzedniego serialu: My Little Pony: Przyjaźń to magia, głównie postacie i niektóre miejsca, modyfikując je do swoich potrzeb. Nie jest to również kontynuacja poprzedniego serialu, a raczej nowa generacja (G4.5)[1] tocząca się w zupełnie innej rzeczywistości do G4.

W swoim stylu artystycznym nawiązuje do produkcji United Productions of America (UPA). Postacie z kolei są rysowane w stylu chibi, czyli nienaturalnie duże głowy w stosunku do tułowia. Odbiło się to także na znaczkach na zadach, które zostały uproszczone w stosunku do G4 oraz na stylu fryzury Rainbow Dash.

Zmieniło się również podejście do technologii. Większość akcji G4 toczyła się w miejscach rodem z fantasy, tylko miasta takie jak Manehattan i Las Pegasus wyraźnie się wyróżniały, wzorując się na dużych amerykańskich miastach pierwszej połowy XX wieku. Pony Life nie pokazuje wprawdzie wielkich miast czy samochodów, ale kucykom nie są obce takie nowinki jak telefony, tablety, czy telewizja. Daje to autorom scenariusza nowe możliwości, gdzie postać może na coś nie zwrócić uwagi albo nieuważnie słuchać innych, będąc zapatrzona w ekran.

Główne postaci

G4,5 Campfire Stories - Kucyki siedzą razem po ciemku

Od lewej: Fluttershy, Rarity, Pinkie Pie, Applejack, Rainbow Dash i Twilight Sparkle

  • Applejack – kucyk potrafiący trzeźwo myśleć. Nieraz przełamuje czwartą ścianę, by skomentować bieżącą sytuację. Nosi swój charakterystyczny kapelusz kowbojski. Ma psa Winonę.
  • Fluttershy – bardzo uroczy kucyk, nawet w porównaniu z innymi. Z tego powodu nie zawsze jest traktowany w pełni poważnie, w środku jednak skrywa mroczną tajemnicę. Potrafi zmieniać swój rozmiar; może stać się malutka albo urosnąć do wielkich rozmiarów. Ma królika Angela.
  • Pinkie Pie – bardzo żywiołowy kucyk. Zna się na pieczeniu, co regularnie pokazuje w reality show. Prowadzi Cukrowy Kącik, w którym z przyjaciółkami często spędza czas oraz gdzie trzyma magiczne eliksiry. Gdy nie jest w stanie opanować emocji, zamienia się w kupkę konfetti. Ma aligatora Gummiego.
  • Rainbow Dash – kucyk uwielbiający rywalizację. Jest niesamowicie szybka, a jej sukcesy sprawiają, że ma swoich fanów. Ponadto potrafi kontrolować upływ czasu oraz przenosić się w nim. Ma żółwia Tanka.
  • Rarity – kucyk trendsetter. Ma taki posłuch, że potrafi uczynić modną każdą, nawet z pozoru najnudniejszą rzecz. Ulega przesądom, przynajmniej gdy na szali jest ryzyko kompromitacji. Potrafi magicznie przyzwać swoją sofę, na której może bezpiecznie omdleć, gdy widzi coś szokującego. Ma kotkę Opal.
  • Twilight Sparkle – poczytny kucyk, który lubi wszystko planować z wyprzedzeniem. Gdy znajduje się w wyjątkowo stresowej sytuacji, której nie przewidziała, rozlatuje się na kawałki jak stłuczona figurka ze szkła. Ma sowę Sowalicję.

Pozostałe postaci

  • Potion Nova – to ona stworzyła magiczne eliksiry, które Pinkie znajduje w swojej szafce. Uzupełnia zapasy skrycie w nocy.
  • Księżniczka Celestia – władczyni kucyków, znajdująca jednak również czas na bardziej przyziemne sprawy, jak bycie jurorem w kuchennym reality show.
  • Spike – mały fioletowy smok, czasem towarzyszy Twilight Sparkle.
  • Apple Bloom, Sweetie Belle i Scootaloo – trójka młodych kucyków i przyjaciółek o podobnych znaczkach. Apple Bloom i Sweetie Belle są siostrami odpowiednio Applejack i Rarity.[2]
  • Discord – dziwna kreatura, której ciało składa się z części ciał różnych zwierząt. Lubuje się w wywoływaniu chaosu. Fluttershy jest nim zafascynowana.
  • Finn Tastic – delfin, gwiazda ekranu. Szczególnie wysoko ceni w życiu uczciwość. Fluttershy jest jego wielką fanką.
  • Derek, Matt i Matt – kucyki podążające alternatywnymi trendami. To co stało się popularne, jest dla nich passee, nawet jeśli lubili to niedługo przedtem. Sami przyznają, że mają dziwne imiona.
  • Dishwater Slob – trudno nazwać go wzorem do naśladowania. Nie przestrzega zasad higieny oraz w dosłownie wszystkim jest najgorszy, z czego jest wręcz dumny.
  • Bubbles – kot, z pozoru uroczy, jednak w głębi serca jest chamem, który przekupuje naiwnych prezentami.
  • Fancy Pants – kucyk potrafiący przykuć uwagę przeciwnej płci (a przynajmniej udało mu się to w jednym przypadku). Niestety jest narcyzem.
  • Trixie – zna się na magii, na przyjaźni niekoniecznie – przynajmniej dopóki dostała paru lekcji od głównej szóstki.

Przypisy

  1. https://twitter.com/sprane_swetry/status/1275152080479703043
  2. Przy założeniu, że nic się w tej kwestii nie zmieniło od czasu generacji 4.