My Little Pony Wiki
Advertisement
My Little Pony Wiki

Pegazy — kucyki charakteryzujące się posiadaniem skrzydeł oraz umiejętnością latania i manipulowania pogodą. Potrafią także siadać i chodzić po chmurach, co jest typowe tylko dla ras uskrzydlonych. Kiedy smutny pegaz położy się na chmurce, ta zaraz robi się deszczowa. Głównymi pegazami w serii są Rainbow Dash, Fluttershy i Scootaloo.

Powstawanie

Pegazy zostały wprowadzone do oryginalnej linii zabawek My Little Pony niedługo po kucykach ziemskich. Lauren Faust, twórczyni i pomysłodawczyni serialu, stwierdziła, że Pegazy posiadają swój własny, pasywny rodzaj magii, który pozwala im chodzić po chmurach i manipulować pogodą.

Przedstawienie w serii

Herb Pegazów z odcinka "Wigilia Serdeczności"

Pegazy posiadają skrzydła. Dzięki nim są zdolne rozwijać naprawdę duże prędkości w powietrzu, nie zawsze jednak są tak szybkie jak Ziemskie kucyki na swoich nogach, co możemy zauważyć choćby w odcinku "Jesienna przyjaźń". Podczas rywalizacji o tytuł Żelaznego Kucyka, Rainbow Dash dorównuje kroku Applejack, która jest przecież kucykiem ziemskim. Kilka innych pegazów startujących w wyścigu Spadających Liści można zauważyć sapiących i wyczerpanych przy linii mety. Pegazy potrafią manipulować pogodą. W kilku odcinkach widać jak przesuwają chmury, aby spowodować burzę lub oczyścić niebo. W odc. "Ponaddźwiękowe Bum" widzimy również jak w specjalnych fabrykach produkują płatki śniegu i tęcze.

Dwa główne pegazy: Rainbow Dash i Fluttershy

Pegazy posiadają unikatową zdolność wśród kucyków, którą jest chodzenie po chmurach. Została ona opisana w odcinku "Ponaddźwiękowe Bum", kiedy przyjaciółki Rainbow Dash chciały ją dopingować w Mistrzostwach w Lataniu. Jednak ta umiejętność nie jest zarezerwowana tylko i wyłącznie dla pegazów i alikornów. Gilda, gryf, również widoczna jest na chmurze, a w "Konkurs pupili" wiele innych stworzeń przesiaduje na obłokach.

Pegazy odgrywają również istotną rolę w założeniu Equestrii, przedstawioną w odcinku "Wigilia Serdeczności". Orszakiem pegazów dowodzi Dowódca Hurricane, grana przez Rainbow Dash. Komandor nosi zbroje bojową, na znak swojej wysokiej rangi i odnosi się do pegazów jako "potężnego plemienia wojowników".

W "Huraganowa Fluttershy" pegazy zobowiązane są do dostarczania wody do Cloudsdale. Ich skrzydła są bardzo silne, potrafią unieść nawet 1000 kilogramów wody. Moc skrzydeł mierzona jest przez anemometr.

Rezydencja

Wielki dom Rainbow Dash

Pegazy najczęściej spotykane są w Ponyville, miasteczku zamieszkiwanym przez wszystkie trzy typy kucyków, a także w Cloudsdale, w którym mieszkają wyłącznie pegazy, ponieważ jako jedyne potrafią chodzić po chmurach. Ani jednego pegaza nie można było zobaczyć w Manehattanie, metropolii ukazanej w odcinku "Z kronik Znaczkowej Ligi". Canterlot jest niemal kompletnie pozbawione pegazów, z wyjątkiem królewskich strażników Księżniczki Celestii, których można zobaczyć niosących jej latający rydwan w odcinku "Rój stulecia". Inna para królewskich strażników niesie Twilight Sparkle i Spike'a w podobnym rydwanie w odcinku pierwszym.

Ciekawostki

  • Smutne pegazy kładąc się na chmurach zmieniają je w chmury deszczowe (można to zauważyć w odcinku "Skrzydlata wiedza").

Zobacz także

Advertisement