FANDOM

Edit3 Ta strona od 15 września 2019 jest edytowana przez użytkownika: Vengir

W celu zapobiegnięcia wojnom edycyjnym, proszę o nieedytowanie tego artykułu póki nie usunę tego komunikatu. Z góry dziękuję.

Oczywiście można edytować błędy interpunkcyjne i ortograficzne, jeśli takie występują.

Siódemka Sparkle — czwarty odcinek sezonu dziewiątego oraz dwusetny ogółem.

Opis

Twilight Sparkle jest podekscytowana po otrzymaniu listu od Shining Armora, w którym zaprasza ją do Canterlotu, by raz na zawsze rozstrzygnąć, komu należy się korona pierwszeństwa. Starlight Glimmer z początku jest zdziwiona, jednak Twilight tłumaczy, że gdy byli mali, lubili ze sobą rywalizować w różnych dziedzinach. Ich rodzice postanowili to wykorzystać i przyznawać im punkty za dobre zachowanie czy oceny. Ten, kto po tygodniu miał ich więcej, otrzymywał w nagrodę koronę pierwszeństwa. Spike dodaje, że on też marzył o zdobyciu korony, ale nigdy mu się nie udało.

Na miejscu Shining Armor oraz księżniczki Celestia i Luna objaśniają zasady rywalizacji. Celestia poprosiła Shining Armora, aby poprawił zabezpieczenia zamku (z czego Luna wydaje się nie być do końca zadowolona, wspominając na boku, że sama mogłaby to zrobić), a Twilight ma je przetestować. W sali tronowej zostanie umieszczona korona pierwszeństwa i jeśli Twilight uda się ominąć zabezpieczenia i ją zdobyć, zachowa ją na zawsze, w przeciwnym wypadku zostanie u Shining Armora.

Twilight prosi swoje przyjaciółki o pomoc w przeprowadzeniu operacji. Obmyśla plan, który wykorzystuje mocne strony każdej z nich, jednak nastrój burzy kolejny list od Shining Armora, który wszystko przewidział. Aby zachować element zaskoczenia, zmieniają kompletnie swoje plany: Rarity zostaje nowym mózgiem operacji, a pozostali obmyślają, co niespodziewanego mogliby zrobić. Jednak najbardziej zaskakującym faktem w nowym planie jest to, że Twilight ma nic nie robić.

Różne elementy planu przynoszą różny efekt. Applejack pomyślnie odwraca uwagę strażników koncertem muzyki country. Shining Armor skupia swoją uwagę na nic nierobiącej Twilight. Balon, w którym (z kosmosu) Pinkie Pie miała obserwować okolicę, rozbija się, ale przynajmniej udaje się dokonać zrzutu Spike'a i Fluttershy; w całym zamieszaniu Applejack wykrada jednemu ze strażników amulet otwierający drzwi.

Rarity i Rainbow Dash wprawdzie nie od barmana, ale dowiadują się, gdzie znajduje się ukryte wejście do tuneli pod zamkiem. Jest pilnie strzeżone, dopóki Luna nie zastępuje dwóch strażników jednym: niedoświadczonym Zephyr Breeze'em. Pomimo obrzydzenia, wykorzystując fakt, że jest w niej zauroczony, Rainbow odciąga uwagę Zephyra, podczas gdy Rarity demontuje mur blokujący wejście. Zapatrzony w siebie nie zauważa, jak dwa kucyki przechodzą przez otwór, którego miał strzec.

Fluttershy i Spike dostają się do sali tronowej przez otwór wycięty w witrażu. Mieli, nie budząc gęsi-wartowników, doszybować do korony, jednak zostają zauważeni przez jedną z nich. Gęsi podnoszą alarm, a w zamieszaniu Fluttershy i Spike wpadają w ukrytą zapadnię, dzięki czemu po zbadaniu sytuacji Luna ogłasza, że alarm był fałszywy. Twilight zaczyna się mocno niepokoić, nie mając żadnych wieści z wewnątrz.

W komnacie pod zapadnią Spike uspokaja Fluttershy, bojącej się ciasnych przestrzeni. Zwierza się jej, że czuje się, jakby nie był do końca tratowany jak brat przez Twilight i Shining Armora. Tymczasem Rarity i Rainbow błądzą w tunelach pod zamkiem. Ta druga, naciskając wszystkie napotkane dźwignie, uwalnia Fluttershy i Spike'a. Cała czwórka postanawia się przegrupować na powierzchni.

Twilight nie jest zadowolona z faktu, że nic nie wyszło, jednak Spike dodaje jej wiary, proponując, żeby wrócili do pierwotnego, w pełni przewidywalnego planu.

Przypisy

Sezon ósmy Awantura o szkołę, część 1Awantura o szkołę, część 2Chłopak MaudFluttershy wchodzi w rolęSzalony wypad z babciamiW wodzie czy na lądzie?Trudna sztukaRodzinna mapaLekcja nierywalizacjiRozstanie to nie koniecEfekt wylinkiNowe w szkoleParszywa szóstkaŚwiąteczne tradycjeKwestia zasadUniwersytet PrzyjaźniCzy to koniec przyjaźni?Muzyczny zawrót głowyDroga do przyjaźniThe WashoutsMiejsce dla RockhoofaKorzenie prawdyBrzmienie ciszyTata wie najlepiejSzkoła w opałach, część 1Szkoła w opałach, część 2
Sezon dziewiąty Początek końca, część 1Początek końca, część 2Pamięć drzewaSiódemka SparkleZaległa książkaWspólny gruntTaka jak jakWrogoprzyjacieleSmocza wrażliwośćTajemnica zbiorówBez porady nie da radyOstatnia misjaPomiędzy zmierzchem a świtemThe Last Laugh2,4,6, GreaaatA Trivial PursuitThe Summer Sun SetbackShe Talks to AngelDragon DroppedA Horse Shoe-InDaring DoubtGrowing Up is Hard to DoThe Big Mac QuestionThe Ending of the End - Part 1The Ending of the End - Part 2The Last Problem
Filmy pełnometrażowe My Little Pony: Film
Odcinki specjalne My Little Pony: Najlepszy prezent świataMy Little Pony: Rainbow Roadtrip
Miniserie My Little Pony: Milusiński album Flurry HeartMy Little Pony: Za kulisami kucykowej modyMy Little Pony: Podstawy Magii z Księżniczką CelestiąMy Little Pony Established 1983My Little Pony: Przyjaźń to magia