FANDOM

Terramar (z jęz. włoskiego terra - ziemia, mar - morze) — hipogryf, zmieniający się czasem w kucyka morskiego, postać epizodyczna. Jest synem Sky Beaka i Ocean Flow, bratem Silverstream, a także siostrzeńcem królowej Novo oraz kuzynem księżniczki Skystar. Występuje po raz pierwszy w odcinku "Surf and or Turf".

Wygląd

Terramar jest młodym, białym hipogryfem o grzywie i ogonie w dwóch odcieniach turkusowego, a jego oczy są także turkusowe. Dziób, szpony oraz kopyta hipogryfa są nieco ciemniejsze niż reszta ciała i mają szarawy odcień. Na szyi nosi fioletowy naszyjnik z kawałkiem różowej, magicznej perły, dzięki której może w dowolnej chwili przemienić się w morskiego kucyka.

Charakter

Terramar jest dojrzały i rozsądny jak na swój młody wiek. Bardzo zależy mu na rodzinie, jest jej lojalny i nie chce jej zawieść, gdy wydaje mu się, że musi wybrać czy żyć z matką w podwodnej Seaquestrii jako morski kucyk czy z ojcem na górze Aris jako hipogryf. Nie umiał się zdecydować w którym świecie miał żyć i bardzo go to stresowało, ponieważ kocha zarówno swoją mamę jak i tatę.

Przedstawienie w serii

Terramar pojawia się po raz pierwszy w odcinku "Surf and or Turf", gdzie na jego rodzinną górę Aris przybywa Znaczkowa Liga razem z Twilight Sparkle. Młody hipogryf oprowadza przyjezdne kucyki po królestwie hipogryfów. Na początku wszyscy obserwują cotygodniowe święto hipogryfów, podczas którego one po prostu cieszą się z tego kim są, a także celebrują możliwość wrócenia do swoich oryginalnych form i domów po pokonaniu Storm Kinga. Jednak Terramar opowiada, że nie wszystkie hipogryfy przeszły przemianę i wróciły na górę Aris. Część z nich polubiła podwodne życie morskiego kucyka i pozostała w podwodnej Seaquestrii. W ten sposób rodzina Terramara i jego siostry Silverstream się rozdzieliła. Ich mama Ocean Flow pozostała morskim kucykiem, a tata Sky Beak znów został hipogryfem. Następnie Twilight idzie z resztą hipogryfów, by poznać lepiej ich kulturę, zabawić się na ich festiwalu oraz zdobyć podpis Sky Beaka, który pozwoli Silverstream jeździć na szkolne wycieczki.

Tymczasem Liga zostaje z Terramarem i próbuje znaleźć problem do którego zostały wezwane przez znaczkową mapę. Nagle Sweetie Belle słyszy coś i odkrywa wspaniały zielony zakątek w którym dźwięczą ciche, naturalne melodie. Klaczka nie może powstrzymać swego zachwytu tym miejscem. Terramar tłumaczy, że polana ta jest nazywana Harmonizing Heights (co można przetłumaczyć jako Harmoniczne Wzgórza), co odnosi się to cichych melodii które można tam usłyszeć. Liga uważa Terramara za szczęściarza, który może mieszkać w dwóch niezwykłych miejscach jak melodyjne polany na górze Aris oraz Seaquestria. Klaczki są ciekawe jak młody hipogryf potrafi się zdecydować gdzie mieszkać i tu właśnie pojawia się problem dla którego klaczki tu przyjechały - Terramar nie wie w którym świecie powinien żyć. Czuje, że za każdym razem gdy schodzi pod wodę lub wraca na górę Aris, to rozczarowuje kogoś ponieważ jego rodzice są w tych dwóch miejscach. Mama Terramara została w Seaquestrii, a tata znów mieszka wśród hipogryfów. Znaczkowa Liga chce pomóc hipogryfowi i postanawia zwiedzić podwodną Seaquestrię, by móc porównać ją z górą Aris. Terramar używa swojego odłamka magicznej perły i przemienia się, klaczki oraz Twilight w morskie kucyki. Scootaloo od razu zostaje fanką tego miejsca ponieważ pływanie przypomina jej latanie - coś czego młoda pegazka wciąż nie umie robić. Terramar prowadzi kucykowych gości do podwodnego domu jego mamy. Ocean Flow cieszy się z odwiedzin syna oraz Znaczkowej Ligi, a w szczególności księżniczki Twilight. Mama Terramara jest gościnna i proponuje kucykom przekąski oraz chce pokazać Twilight dziecięce zdjęcia swoich dzieci - właśnie Terramara a także Silverstream. Księżniczka zgadza się na propozycję, a Terramar oprowadza dalej Ligę po podwodnym świecie. Scootaloo i Sweetie Belle mają różne zdania. Pierwsza z nich dalej pasjonuje się pływaniem, kolorowymi rybami oraz różnymi podwodnymi zabawanmi, podczas gdy Sweetie widzi same negatywy - uważa, że Seaquestria jest ciemna, brakuje jej kopyt i trawy do biegania oraz nie podoba jej się, że jej ciało marszczy się od wody.

Wkrótce kucyki opuszczają podwodną krainę, a Twilight zostaje zaproszona na kolejne zajęcia z hipogryfami i zostawia Znaczkową Ligę z Terramarem. Klaczki podsumowują plusy i minusy życia w Seaquestrii i na górze Aris i śpiewają o nich piosenkę. Tutaj znów pojawiają się różnice zdań Scootaloo i Sweetie Belle. Pierwsza uważa, że Terramar powinien zostać z morskimi kucykami w podwodnym świecie, a druga, że góra Aris jest dla niego lepsza. Kończy się to kłótnią przyjaciółek, w której tylko Apple Bloom pozostaje neutralna. Terramar widząc, że nawet kucyki, które miały mu pomóc nie mogą dojść do porozumienia, odchodzi zirytowany i zestresowany. Przyjaciółki nie chcą ze sobą rozmawiać, aż zjawia się Twilight i naprowadza klaczki na pomysł, że Terramar wcale nie musi wybierać gdzie ma mieszkać. Organizują więc wielki piknik na plaży zarówno dla hipogryfów jak i morskich kucyków. Wtedy rodzice Terramara rozmawiają z nim o jego zmartwieniach i zapewniają go, że zawsze może przechodzi między krainami tak, jak robił to do tej pory. Obiecują mu, że zawsze będą go kochać, nieważne z którym rodzicem będzie w danej chwili spędzał czas. Uszczęśliwiony Terramar skacze radośnie zmieniając się co chwilę w morskiego kucyka i hipogryfa, a potem dziękuje rodzicom za zrozumienie, a znaczki Znaczkowej Ligi świecą się potwierdzając sukces ich misji.

Młoda szóstka/
(Young Six)
SilverstreamSmolderOcelkaGallusSandbarYona
Pozostałe kucyki
(ziemskie kucyki)
Pozostałe kucyki
(pegazy)
Główni antagoniści Nightmare MoonDiscordKrólowa ChrysalisKról SombraLord TirekStarlight GlimmerCozy GlowGrogar