FANDOM

Wikia-hero-image

Srpski logotip serijala

Moj mali poni: Prijateljstvo je čarolija (engl. My Little Pony Friendship is Magic) je američka animirana serija kompanije Hasbro. Ova serija premijerno je emitovana 10. oktobra 2010. na američkom kanalu The Hub, sada poznatom kao Discovery Family. Obuhvata sedam sezona, a planirano je da se osma sezona emituje u 2018. godini. Ova animirana serija je poznata kao četvrta generacija u franšizi.

Serija je u Srbiji i susednim državama premijerno emitovana 11. decembra 2011. na kanalu Minimax sinhronizovana na srpski jezik.

Serija govori o jednorogu koji se zove Tvajlajt Sparkl koju princeza Selestija, njena učiteljica i vladarka Ekvestrije, šalje u Ponivil sa njenim zmajem Spajkom sa ciljem da nauči više o prijateljstvu. Tu sretnu neke zanimljive ponije Flateršaj, Pinki Paj, Reriti, Epldžek i Rejnbou Deš sa kojima idu u razne avanture, rešavaju raznovrsne probleme i uče o čaroliji prijateljstva.

Razvijanje i produkcija

Seriju je u toku 2008. i 2009. razvila Loren Faust koja se potrudila da napravi sasvim drugačiju seriju za razliku od ostalih serija iz franšize. Produkcija prve sezone počela je 2009. godine. Serija je prvobitno bila namenjena publici koju su činile devojčice uzrasti od 4 do 12 godina, ali je Loren dizajnirala šou tako da i roditelji mogu da uživaju sa svojom decom. Serija je stekla veliki broj neočekivanih odraslih fanova koji sebe nazivaju bronijima. Kompanija DHX Media zaradila je oko 6 miliona kanadskih dolara za produkciju prve tri sezone.

Igračke i roba

Opširnije u člancima: igračke i roba

Animirana serija je povezana sa igračkama i robom iz četvrte generacije u franšizi. Marka je zaradila preko milijardu američkih dolara u maloprodajnim radnjama u 2014. i 650 miliona američkih dolara u 2013. Linije igračaka četvrte generacije dobijaju nove inkarnacije skoro svake godine. Uvoznik igračaka za Srbiju i Crnu Goru je Dexy Co. Neke od mnogobrojnih inkarnacija su: Ponivil, Kraljevsko venčanje, Kristalno Carstvo, Rainbow Power, Čarolija slatkih obeležja i Istražite Ekvestriju.

Likovi

Opširnije u članku: Spisak likova

Poniji

Opširnije u članku: Poniji

Seriju prati šest glavnih ponija i veliki broj epizodnih i sporednih likova. Kako poniji rastu, tako dobijaju slatka obeležja na njihovim bokovima, koja predstavljaju njihovu svrhu ili odziv života.

Vrste ponija

Postoje tri glavne vrste ponija:

  • Zemaljski poniji su obični poniji. Osnivači Ponivila bili su zemlajski poniji. Za razliku od pegaza i jednoroga bliži su prirodi i vole baštovanstvo i fizički rad. Nemaju krila ili rogove.
  • Pegazi su poniji koji imaju krila. Oni mogu da lete i hodaju po oblacima, a njihov posao je upravljenje vremenom.
  • Jednorozi su poniji koji imaju rog. Oni poseduju čarobne sposobnosti, prikazano odsjajem njihovog roga. Većina koristi telekinezu, ali neki koriste i drugačiju vrstu čarolije.

Pored tri već navedenih vrsta, takođe postoje i alikorni. Oni su posebna vrsta ponija koja ima krila pegaza, rog jednoroga i moći zemaljskih ponija. Postoji pet alikorna: Princeza Selestija, princeza Luna, princeza Kejdens, princeza Tvajlajt i Fluri Hart. Selestija i Luna imaju izvanredne moći i mogu da podižu sunce i mesec. Kejdens ima moć ljubavi koja joj, po Tvajlajt, dozvoljava da širi ljubav i ugasi srca mržnje. Tvajlajt ima mogućnost da širi čaroliju prijateljstva širom Ekvestrije. Fluri Hart je prvi poni koji je rođen kao jednorog.

Glavni likovi

Necklaces without Elements S04E02

S leva na desno: Pinki Paj, Rejnbou Deš, Tvajlajt Sparkl, Reriti, Flateršaj, Spajk i Epldžek.

  • Tvajlajt Sparkl je alikorn (ranije jednorog) sa svetlo ljubičastim telom i indigo modrom grivom i repom sa roze i ružičastim šarama. Uči bez prestanka i ima mogućnosti izvedbe svih vrsta čarolije. Sada je jedna od princeza Ekvestrije. Predstavlja element čarolije.
  • Epldžek je jak i snažan zemaljski poni sa narandžastim telom i plavom grivom i repom. Racionalna je i pouzdana, uvek spremna i orna da pomogne bilo kome. Epldžek dolazi iz velike familije ponija Epl koja upravlja farmama, voćnjacima... Nosi braon stetson šešir. Predstavlja element iskrenosti.
  • Rejnbou Deš je atletski pegaz sa plavim telom boje neba i šarenom grivom. Hrabra, smela i odvažna, a takođe uglavnom nestašna i ponosna. Veoma je brza i spretna i održava nebo vedrim. Predstavlja element odanosti.
  • Pinki Paj je zemaljski poni sa roze telom i magenta grivom i repom. Ponaša se hiperaktivno i veoma je pričljiva. Voli da peva i da se šali. Ona predstavlja element smeha.
  • Flateršaj je pegaz sa žutim telom i roze grivom i repom. Veoma je tiha i sramežljiva kada je sa ostalim ponijima, ali voli životinje i prema njima gaji veliku ljubav. Ona predstavlja element dobrote.
  • Reriti je jednorog sa belim telom i ljubičastom grivom i repom. Veoma je pomodna i interesuje je moda. Iako ponekad želi da bude u centru pažnje, uvek je tu za svoje prijatelje. Ona predstavlja element velikodušnosti.
  • Spajk je mladi ružičasto-zeleni zmaj. Tvajlajtin je asistent broj jedan. Zaljubio se u Reriti. Izlegla ga je Tvajlajt, što se vidi u retrospekciji koja se pojavljuje u epizodi Beleške tragača za slatkim obeležjem. Radije bi bio sa ponijima nego sa svojom rasom.

Glavni zlikovci

Svaka dvodelna epizoda upoznaje nas sa novim zlikovcem koji je uobičajeno savladan na kraju drugog dela. Premijera četvrte sezone fokusira se na šumu Everfri koju je bivši zlikovac ranije upostošio. Svaka sezona je počela i završila se dvodelnom epizodom, osim sezone 1 koja se završila epizodom Najbolja noć u životu i sezone 3 koja se završila epizodom Čarobni tajanstveni lek.

  • Najtmer Mun je glavni zlikovac u premijeri prve sezone. To je ogorčena princeza Luna koja je takva postala ljubomorom na princezu Selestiju. Poražena je od strane Tvajlajt i njenih prijatelja pomoću elemenata harmonije i vraćena u Lunu.
  • Nesklad je glavni zlikovac u premijeri druge sezone. On je duh anti harmonije koji je učinio razna zlodela u Ekvestriji. Flateršaj ga je učinila dobrim u trećoj sezoni na zahtev princeze Selestije. Na račun njegovih zlodela iz prošlosti izraslo je veliko korenje koje je pokorilo Ekvestriju u premijeri četvrte sezone.
  • Kraljica Krisalis je glavni zlikovac u finalima druge i šeste sezone. Ona je kraljica pretvaranata koja se hranila ljubavlju Šajning Armora dok se pretvarala da je Princeza Kejdens. Poražena je od strane Princeze Kejdens i Šajning Armora pomoću moći ljubavi. Kasnije je otela glavnih šest likova i ostale princeze i zamenila ih pretvarantima. Poražena je od strane Starlajt, Triksi, Nesklada i Toraksa.
  • Kralj Sombra je glavni zlikovac u premijeri treće sezone. On je zli jednorog koji hoće da ponovo porobi Kristalno Carstvo, ali je poražen od strane Spajka, princeze Kejdens i kristalnih ponija.
  • Lord Tirek je glavni zlikovac u finalu četvrte sezone. On i njegov brat Skorpan su došli u Ekvestriju da ukradu čaroliju jednoroga. Skorpan se ubrzo sprijateljio sa ponijima i kada je pitao Tireka da prestanu sa njihovim planovima, odbio je. Prognan je na Tartarus za njegove zločine, ali je nakon toga pobegao da opet ukrade čaroliju. Poražen je od strane Tvajlajt i njenih prijatelja koji su otključali kovčeg i dobili Rainbow Power.
  • Starlajt Glimer je glavni zlikovac premijere i finala pete sezone. Ona je jednorog koji vodi grad u kojem svi poniji imaju znak jednakosti za slatko obeležje. Nakon njenog prvog poraza, vraća se da bi se osvetila Tvajlajt Sparkl i putuje kroz vreme da bi sprečila sonični dugobum Rejnbou Deš i time stvara alternativne budućnosti. Ponovo je poražena, postaje dobra i Tvajlajt je uzima za učenika.
  • Stigijan je glavni zlikovac finala sedme sezone. On je jednorog i prijatelj stubova Ekvestrije koji je prognan zbog krađe što je rezultiralo njegovoj transformaciji u biće zvano Poni senke. Stubovi su ga poslali u Limbo zajedno sa njima na hiljadu godina, ali je slučajno oslobođen od strane Tvajlajt Sparkl kada je vratila stubove. Poražen je od strane glavnih šest likova i stubova i postaje dobar nakon što su ga oslobodili od tame koja ga je kontrolisala.
  • Kralj Oluja je glavni zlikovac iz filma. On je osvajač zemalja koje su napale Ekvestriju zajedno sa njegovom armijom olujnih bića i Vetrovitom. Koristi štap da iscrpi svu čaroliju alikornskih princeza i stekne kontrolu nad elementima i pokušava da uništi Kanterlot pomoću moćnog tornada. Poražen je od strane Tvajlajt Sparkl, njenih prijateljica i Vetrovite koja je postala dobra.

Epizode

6 TV rejting
Opširnije u članku: Spisak epizoda

U Sjedinjenim Američkim državama sve epizode ocenjene su TV-Y rejtingom, odnosno za sve uzraste. U Srbiji i ostalim državama u kojima se emituje Minimax, sve epizode ocenjene su rejtingom 6, odnosno nije preporučeno za decu mlađu od 6 godina.

Glasovna postava

Opširnije u članku: Zasluge

Filmovi

Devojke iz Ekvestrije franšiza

Opširnije u članku: Devojke iz Ekvestrije (franšiza)

Dugometražni film

Opširnije u članku: Moj mali poni: Film

Hasbro i AllSpark Pictures su 20. oktobra 2014. najavili dugometražni Moj mali poni: Film planiran za 2017. Najavljeno je da će scenario da napiše Džo Balarini. Megan Mekarti će biti koproducent i scenarista. Glavna postava iz TV serije pozajmiće glasove likovima u filmu zajedno sa novim ulogama za nove ličnosti. 22. jula 2016. najavljeno je da je film planiran za bioskopsku distribuciju 6. oktobra 2017. u Sjedinjenim Američkim Državama.

U Srbiji, Crnoj Gori i Republici Srpskoj je film emitovan premijerno 12. oktobra 2017. u odabranim bioskopima sinhronizovan na srpski jezik. Glasove su pozajmili Mariana Aranđelović, Jelena Jovičić, Snežana Nešković, Aleksandra Širkić, Marko Marković, Boris Milivojević, Sara Jovanović i Boda Ninković.

Takođe pogledajte