FANDOM

Apple Cobbler är en jordponny och en medlem av Äppelfamiljen. Hon befinner sig mestadels i bakgrunden och ofta förekommer hon tillsammans med andra medlemmar i Äppelfamiljen. Hon har en korkfärgad päls, en gul man(med en extra nyans av gul i svansen) och ljusblå ögon. Hon är anonym i serien, men i andra medier har hon fått sig ett namn; Apple Cobbler. Hennes cutie mark är en kaka med en grön äppelskiva på. Hon delar sitt utseende med b.la. Red Gala m.m, samt utseende och ögonfärg med S06E04 namnlösa Jordmärr # 2.

Beskrivning i serien Redigera

I olika scener i vissa avsnitt visas Apple Cobbler med ett annat Cutie mark - samma som Merry May, Sunny Rays, "Velvet Light", "Skyra" och S06E04 Namnlösa Earth Mare # 2 .

Redigera

Säsong 1 Redigera

Apple Cobbler visas för första gången i My Little pony Vänskap är magiskt, del 1. Hon är med när de för första gången träffar Twilight Sparkle. Hon är bland de familjemedlemmar som Apple ska introduceras till Twilight.

I både Dragonshy och Swarm of the Century visas Apple Cobbler kort i bakgrunden bredvid Lyra Heartstrings. I "grönt är inte din färg", pekar hon mot Fluttershy när Twilight felaktigt tar bort hennes förklädnad. Hon visas senare i ett avsnitt där alla ponnyer har ett party för Prinsessan Celestia; När hon lämnar, slår Pinkie Pie in i henne.

Säsong 2 Redigera

I avsnittet "The Last Roundup" visas Apple Cobbler på Applejacks "överraskning-välkommen-hem"-party, när Appeljack's brev kommer och där det står att hon inte kommer återvända hem. I avsnitt "en vän i gärning" visas hon under "Le sången"; Pinkie Pie hjälper henne att sola genom att ta bort ett träd som låg i vägen för solen och istället lade skugga över Apple Cobbler. I avsnitett "Ett Canterlotbröllop - Del 2" visas hon i ponnymassan efter att Drottning Chrysalis avslöjar sig själv och nära slutet av avsnittet när Shining Armor och Prinsessan Cadance lämnar i sin bröllops-vagn.

Redigera

Säsong 3 Redigera

Apple Cobbler gör flera framträdanden under Äppelfamiljens återträff. Hon är bland de första av Apples familjemedlemmar att komma fram till återföreningen, och hon visas i flera scener i avsnitt "Raise This Barn"; I en scen visas hon med rosa ögon.

Säsong 4 Redigera

Apple Cobbler vissar sex avsnitt i säsong fyra, inklusive Twilight's kingdom - Part 1 och Part 2. Endast i början av part 2 som en sammanfattning av det som tidigare hänt.

Säsong 5 Redigera

Hon är med i två avsnitt i säsong 5 som statist.